wtorek, 27 marca 2018

cytrynowo-marcepanowa babka (szwedzkie ciasto mazarynkowe)

Wkrótce Wielkanoc, ruszamy z opracowywaniem świątecznego menu.

Miałyśmy z Córcią ochotę na cytrynowa babkę; szukałam jakiegoś nowego przepisu, ale trafiłam tutaj na szwedzkie ciasto mazarynkowe; łączące w sobie smaki cytryny i marcepana, postanowiłam spróbować.

Zmieniłam nieco skład, miałam bowiem tylko 75g batonik marcepanowy w czekoladzie (stąd w cieście malutkie brązowe piegi), różnicę uzupełniłam migdałami w płatkach.

Ciasto jest wilgotne, aromatyczne, pyszne!
Znakomicie sprawdzi się w roli świątecznej babki.


składniki:

ciasto:
3 jaja
3/4 szkl cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
sok i skórka starta z cytryny
200 g stopionego masła
200 ml mleka
125 g masy marcepanowej (u mnie marcepanowy batonik i migdałowe płatki, w sumie 150 g)
300 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

lukier:
1 szkl cukru pudru
ok 3 łyżek soku z cytryny
cukrowa posypka

Stopione masło wymieszać z mlekiem.

Jajka ubić z cukrem na puszystą masę; dodać ekstrakt waniliowy, sok i skórkę z cytryny, starty marcepan.
Następnie do masy wmieszać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz mleko z masłem.

Ciasto przelać do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blaszki.
Piec w temperaturze 180 stopni przez ok 40 minut (do tzw suchego patyczka).

Cukier utrzeć z sokiem z cytryny, lukrem polać wierzch ciasta, udekorować posypką.

Wypieczone Święta - Wielkanoc 2018

4 komentarze:

  1. Fajna buchta. Krásne a veselé Veľkonočné sviatky prajem

    OdpowiedzUsuń
  2. Cytryna plus marcepan...jeszcze takiej babki nie jadłam. Bardzo fajny i ciekawy przepis. Babka prezentuje się wspaniale. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wilgotne babki (ekhem... ;-)))), więc jestem jak najbardziej na tak :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pomyślałabym, aby zetrzeć marcepan i dodać do ciasta. Fajny pomysł :) Dziękuję za dołączenie do mojej akcji kulinarnej Wypieczone Święta Wielkanoc 2018 :)

    OdpowiedzUsuń