wtorek, 22 września 2020

krem milky way, do dekoracji tortu

Miałam niedawno przyjemność robienia tortu urodzinowego dla wyjątkowej osoby, która w przeddzień swoich urodzin sama sobie dała najpiękniejszy prezent i powtórnie została mamą :)

Przygotowałam klasyczny, jasny biszkopt i przełożyłam go kremem z serka mascarpone.

Do dekoracji zaś przygotowałam krem maślany z dodatkiem mleka w proszku, znany pod nazwą milky way.

Taki krem jest nie tyko pyszny, ale i pięknie wygląda, ładnie się barwi, doskonale się trzyma: nadaje się do tynkowania, jak i "wyciskania" wzorów z pomocą dekoracyjnych tylek. Bardzo polecam.

Do udekorowania tego tortu, o średnicy ok 26cm przygotowałam podwójną porcję kremu.

składniki:

200 g masła min 82% tłuszczu, w temperaturze pokojowej

50 ml mleka

2 łyżki cukru

90 ml mleka w proszku

barwnik spożywczy w proszku


Mleko i cukier podgrzewać na małym ogniu, aż cukier się rozpuści, zdjąć z ognia, przestudzić.

Dodać mleko w proszku, wymieszać na jednolitą masę, odstawić do całkowitego wystudzenia.

Masło utrzeć na puch, następnie stopniowo dodawać po łyżce masy z mleka.

Krem zabarwić wg własnego pomysłu, wykonać dekorację. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz