piątek, 15 września 2017

zimowa sałatka z cukinii w pomidorowym sosie

Zobaczyłam podobną sałatkę na jednej ze stron internetowych, kupiłam warzywa, rano wzięlam się do roboty i klops! Przeraziła mnie ilości octu i cukru :/
Postanowiłam więc spróbować pokombinować samodzielnie. Przypomniałam sobie przepis na ogórki w pomidorach, które kiedyś bardzo nam smakowały, poczytałam różne inne przepisy na sałatki w sosie pomidorowym i zrobiłam taki przepisowy mix ;)
Ponieważ wyszło bardzo smacznie zapisuję, głównie dla siebie, na przyszłość ale może i ktoś skorzysta.
Ja w każdym razie polecam!


składniki:

1,5 kg cukinii
1 kg cebuli
1 kg papryki
2 łyżki soli
0,5 szkl cukru
0,5 szkl oleju
0,5 szkl octu
400 g koncentratu pomidorowego

Cukinię umyć, odciąć końce, razem ze skórką pokroić w kostkę.
Cebulę pokroić w krążki.
Cebulę i cukinię wymieszać z solą, odstawić na 3 godziny.

Paprykę umyć, wyciąć gniazda nasienne, miąższ pokroić w kostkę.
Na patelni rozgrzać olej, wrzucić paprykę, smażyć kilka minut. Zdjąć z ognia.

Z cukinii odlać wodę, która się zebrała. Dodać ocet, cukier, koncentrat pomidorowy i jeszcze ciepłą paprykę wraz z olejem. Wymieszać, odstawić na kilka minut.

Sałatkę nakładać do wyparzonych słoików, zakręcać, pasteryzować ok 15 minut.


Warzywa dyniowate 2017

2 komentarze: