środa, 11 października 2017

sałatka ze smażoną fetą

Sałatki robimy i zjadamy często i chętnie:)
Naszymi ulubionymi są takie ze świeżych warzyw, z serami, z sosem vinaigrete.

Gdzieś, kiedyś zobaczyłam sałatkę - jak grecką, ale z fetą obsmażaną w panierce. Postanowiłam spróbować.
Sałatka okazała się lekka, ale przy tym pożywana i sycąca.
Była smaczna, ale tylko świeża, po leżakowaniu w lodówce traciła niestety większość swoich walorów.
Dlatego polecam przygotowanie jej do natychmiastowego zjedzenia - świetnie sprawdzi się na różnych przyjęciach!



składniki:

sałata lodowa
2 pomidory
2 ogórki zielone
czerwona cebula
słoik czarnych drylowanych oliwek
czerwona papryka

100 g sera feta
jajko
bułka tarta
olej

sos:
4 łyżki oliwy
2 łyżki wody
łyżka soku z cytryny
łyżeczka miodu
sól, pieprz do smaku

Składniki sosu wymieszać, odstawić do lodówki na czas przygotowania sałatki.

Fetę pokroić w kostkę. Obtaczać w jajku i bułce tartej, smażyć partiami w rozgrzanym, dość głębokim oleju. Osączać na papierowym ręczniku.

Sałatę i cebulę pokroić w piórka, pomidory i obrane ogórki w kostkę, paprykę w paseczki.
Do warzyw dodać osączone oliwki, wlać sos, wymieszać,

Na wierzch wysypać smażone kawałki fety.

2 komentarze:

  1. o dziwo fety jeszcze nie smażyłam. ale pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobną sałatkę robię, ale fety jeszcze nie smażyłam i miodu nie dodawałam 😉

    OdpowiedzUsuń