czwartek, 12 października 2017

struklji - ruskie zrolowane pierogi

Štruklji (Štrukli) jest tradycyjnym daniem serwowanym niemal w całej północno-zachodniej Chorwacji. Może być pikantne lub słodkie, duże lub małe, pieczone lub gotowane, podawane jako przystawka, obiad lub deser. Štruklji z całą pewnością zadowoli podniebienie niejednego turysty. (cyt. )

Ciągle jeszcze wspominamy tegoroczne, cudowne wakacje w Chorwacji, dlatego z przyjemnością zaserwowałam to danie!

Struklji to nic innego jak pierogi, nieco inaczej przygotowane i znacznie mniej kłopotliwe niż nasze:)

Poczytałam trochę i postanowiłam przygotować wytrawną wersję tych pierogów ze znanym i lubianym większości nadzieniem ruskim: ziemniaki, twaróg i smażona cebulka!

Ciasto przygotowałam w misce, rozwałkowałam, wyłożyłam nadzienie, zrolowałam, zawinęłam w gazę i ugotowałam!
Przed podaniem wrzuciłam na kilka chwil na patelnię ze zrumienioną na oliwie cebulką.

Super!


składniki:

ciasto:
200 g mąki pszennej
125 ml mocno ciepłej wody
łyżka oliwy
duża szczypta soli

nadzienie:
200 g sera twarogowego niemielonego
300 g gotowanych ziemniaków
cebula
2 łyżki oliwy
sól, pieprz do smaku

ponadto:
cebula
oliwa


Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na oliwie.
Twaróg z ziemniakami rozdrobnić tłuczkiem do ziemniaków, dodać cebulę, doprawić solą i pieprzem.


Mąkę przesiać, dodać sól, olej i mąkę, wymieszać łyżką, następnie ręką zagnieść gładkie, elastyczne ciasto, w razie potrzeby podsypując jeszcze mąką.

Ciasto rozwałkować na prostokąt grubości ok 3 mm, na całej powierzchni rozłożyć nadzienie zostawiając ok 1 cm rant (ja nakładałam łyżką i uklepywałam ręką). Zwinąć roladę.

Zawinąć w gazę opatrunkową. Związać brzegi.

Roladę włożyć do wrzącej, lekko osolonej wody, gotować ok 25 minut.

Gotową roladę odwinąć z gazy pokroić w ok 3 cm plastry.

Podawać ze zrumienioną na maśle cebulką.


Kuchnia krajów słowiańskich 2017

3 komentarze:

  1. Witam w akcji "Kuchnia Krajów Słowiańskich 2017".
    Sama je kiedyś robiłam, tyle że w słodkiej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz, inny sposób na lepienie pierogów. Super 😃

    OdpowiedzUsuń