poniedziałek, 15 stycznia 2018

serowe oponki drożdżowe

Dziś Blue Monday - najbardziej depresyjny dzień w roku...
Znając datę najbardziej depresyjnego poniedziałku możemy się do niego przygotować, tak by skutki były jak najmniej odczuwalne. Pamiętajcie o tym, żeby się wyspać, zjeść pyszny posiłek, który zapewni energię na cały dzień. Pomóc mogą też ulubiona muzyka, trening, czy dobry film. 


Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie poprawia humoru jak różne pyszności!
Dlatego dziś, bez wyrzutów sumienia możemy pofolgować swoim zachciankom:)
U mnie pyszne, mięciutkie oponki drożdżowe, przygotowane z ciasta z dodatkiem twarogu.
Wyjątkowe.
Niezbyt słodkie, bo właściwie tylko lekko oprószone cukrem pudrem. Tuż po usmażeniu wprost rozpływają się w ustach, smaczne jeszcze następnego dnia.


Właściwie to miałam w planach zwykłe oponki, takie z ciasta z dodatkiem sody. Przypomniał mi się jednak zeszłoroczny przepis na pączki czeskie, które bardzo nam smakowały. Cieszę się, że zdecydowałam się go wykorzystać, smak gotowych słodkości jest niebotycznie lepszy.  Użyłam mielonego twarogu z wiaderka, ciasto było bardzo klejące i musiałam podsypać dużą ilością mąki, nie wpłynęło to na szczęście na jakość gotowych pączuszków.

Życzę wszystkim miłego dnia !



składniki:

500 g zmielonego twarogu
6 żółtek
50 g świeżych drożdży
szklanka ciepłego mleka
łyżka cukru
100 g masła
450 g mąki tortowej
szczypta soli
ponadto:
tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania


Twaróg rozetrzeć z żółtkami, najlepiej drewnianą łyżką.
Drożdże i cukier rozrobić w ciepłym mleku, odstawić na ok 5 minut, następnie wlać do sera, wymieszać.
Wciąż mieszając dodać rozpuszczone, letnie masło i sól, następnie przesianą mąkę.
Wyrobić jednolite, gładkie ciasto.
Odstawić w ciepłe miejsce, pod przykryciem na godzinę.
Gotowe ciasto przełożyć na oprószoną mąką stolnicę, rozwałkować na grubość ok 1 cm.
Wykrawać oponki. 

Zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na kolejne 20 minut.

Smażyć w rozgrzanym tłuszczu, z obu stron na złoto.
Osączać na papierowym ręczniku.

Po wystudzeniu posypać pączki cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Szukam dobrego przepisu na tłusty czwartek i tak oto znalazłam :) Dziękuję :)

    www.skladrekodziela.blox.pl

    OdpowiedzUsuń