sobota, 31 marca 2018

mazurek z kremem z mleka w proszku

Dla wszystkich czytelników mojego bloga moc serdecznych życzeń na nadchodzące święta przesyłam!
Wesołego Alleluja! 

Zostawiam też przepis na pysznego mazurka; bardzo kruche ciasto z fantastycznym bardzo slodkim kremem z mleka w proszku i odrobiną kwaśnego dżemu.
Pycha!


składniki:

spód:
350 g mąki krupczatki
200 g masła
szczypta soli
100 g cukru pudru
2 żółtka
łyżka jogurtu greckiego
krem:
1/2 szkl mleka
1/2 szkl cukru
120 g masła
200 g mleka w proszku
ponadto:
2 łyżki dżemu z czarnej porzeczki
czekoladowe ozdoby

Mąkę posiekać z masłem i solą, dodać pozostałe składniki (zimne!), szybko zarobić ciasto, odłożyć na godzinę do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkować, formować dowolne kształty (u mnie jajo z plecionym z dwóch wężyków ciasta rantem), piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok 20 minut (w zależności od grubości ciasta, aż będzie złote).

Wystudzony mazurek posmarować dżemem.


Mleko, masło i cukier trzymać na małym ogniu aż masło się roztop i masa zacznie wrzeć.

Zdjąć z ognia,dodać mleko w proszku, porządnie rozmieszać.
Lekko przestudzić.
Tężejącą masę wylać na wierzch mazurka.
Dowolne udekorować.


Wypieczone Święta - Wielkanoc 2018

1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo ładnie, choć prosto. Super :-) dziękuję za dołączenie do mojej akcji kulinarnej Wypieczone Święta Wielkanoc 2018. Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń