poniedziałek, 2 kwietnia 2018

wielkanocne ciasto pomarańczowe "jajko sadzone"

Drugi dzień Wielkanocy; świętujemy, odpoczywamy, objadamy się :)

Widywałam na różnych stronkach ciasto wielkanocne z połówką brzoskwini udającej sadzone jajko. Jakoś ta brzoskwinia do mnie nie przemawiała: zdecydowanie za duża i za twarda...szukałam moreli w syropie, ale w żadnym sklepie akurat nie dostałam.  Wymyśliłam więc swoją wersję; do foremki na mini-muffinki rozlałam pomarańczową galaretkę, po stężeniu wyjęłam zgrabne, nieduże pomarańczowe kółeczka, które fajnie wkomponowały się w ciasto. Ich żółć nie jest tak intensywna, jak w przypadku owoców, ale i tak wyglądają fajne a smakują super.

Dla mojej Córci to przebój tegorocznych świąt, zjada właściwie tylko to ciasto.

Nic dziwnego: biszkopt z dżemem pomarańczowym, kremem na bazie serka mascarpone i z galaretką - prosto, smacznie i efektownie!



składniki:

ciasto:
4 jaja
1 szkl cukru
1/ szkl mąki pszennej
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

krem:
400 ml śmietany kremówki
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny

ponadto:
dżem pomarańczowy (mój domowy z dyni)
galaretka pomarańczowa
galaretka krystaliczna o smaku cytrynowym

Galaretkę pomarańczową (najlepiej przygotować wcześniej) rozmieszać w 1,5 szkl gorącej wody, rozlać do okrągłych foremek, odstawić do zastudzenia. Galaretkę krystaliczną rozrobić według przepisu na opakowaniu.

Jaja ubić z cukrem, delikatnie wymieszać z obiema mąkami przesianymi z proszkiem do pieczenia.
Wlać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, upiec biszkopt.'
Po wystudzeniu wierzch posmarować dżemem.

Śmietanę ubić na sztywno pod koniec dodając sok z cytryny i cukier puder. Wmieszać serek mascarpone (za pomocą rózgi kuchennej). Krem wyłożyć na ciasto.

Na kremie rozłożyć krążki pomarańczowej galaretki. Przestrzenie miedzy krążkami wypełnić tężejącą galaretką krystaliczną.
Odstawić do stężenia.


Dekoracje wielkanocnych potraw

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz