sobota, 14 września 2019

kremówka

Chyba wszyscy znają kremówki?

Bardzo je lubię, od czasu do czasu serwuję sobie takie ciacho z jakiejś dobrej cukierni.
Zdarzyło mi się także przygotowywać w domu kremówki na gotowym cieście francuskim.
Tym razem postawiłam na wyrób w 100% własny.
Do przygotowania tego ciacha zainspirowała mnie znajoma, podała przepis, który sama wypróbowała. Jak zwykle po swojemu wprowadziłam pewne zmiany i upiekłam:)
Kremówki z tego przepisu są bardzo dobre: w sam raz słodkie, ciasto delikatnie się listkuje, ale chyba bliżej mu do kruchego niż francuskiego, krem jest zwarty, bardzo budyniowy.
Ciastka ładnie się kroją, znakomicie prezentują.



składniki:
ciasto:
3 szkl mąki pszennej
1 szkl kwaśnej śmietany (dałam jogurt grecki)
szczypta soli
250 g margaryny
krem:
1 l mleka
200 g masła
4 jajka
2 łyżki mąki pszennej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
1 szkl cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
2 łyżki advocata (likieru jajecznego)
ponadto:
cukier puder

Mąkę posiekać z margaryną, dodać śmietanę i sól, zagnieść.
Odłożyć do lodówki na min 3 godziny.
Po schłodzeniu podzielić na dwie części, rozwałkować, upiec w natłuszczonej blaszce dwa jednakowe blaty.

Jajka utrzeć z połową szklanki cukru, dodać szklankę mleka i obie maki, wymieszać.
Pozostałe mleko z cukrem zagotować, na wrzące wlać masę żółtkową, mieszać do czasu powstania gęstego budyniu, dodać pokrojone w kawałki masło, wymieszać aż tłuszcz się rozpuści i powstanie jednolity krem, na końcu dodać advokat.

Kremem od razu przełożyć placki, odstawić do wystygnięcia i stężenia.
Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz