sobota, 1 lipca 2017

błyskawiczne ciasto z rabarbarem, malinami i z pianką

Witam z kolejnym, słodkim wpisem na moim nowym blogu:)

Dziś proponuję pyszne, puszyste i łatwe w przygotowaniu ciasto z rabarbarem.

Kto bywał na moim starym blogu ten wie, że ciasta z rabarbarem to ulubione wypieki mojego Taty. W jego ogrodzie rośnie wielki rabarbarowy krzak, z którego cała rodzinka zrywa te pyszne, kwaskowate łodyżki.

Niestety, stan zdrowia mojego Taty nie pozwala mu aktualnie na spożywanie żadnych słodyczy, jestem jednak pewna, że ciasto by mu smakowało!

Ciasto standardowo można po upieczeniu zwyczajnie posypać cukrem pudrem. Ponieważ w mojej lodówce ciągle zalegają jakieś białka, postanowiłam zrobić z nich piankę, którą zapiekłam na cieście.
Dzięki niej ma jeszcze lepszy smak i zyskało ciekawy wygląd!

Przepis na dużą blachę.



składniki:

ciasto:
8 jaj
1,5 szkl cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
3 szkl mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl oleju

nadzienie:
kilka łodyg rabarbaru
ok 1 szkl malin (mogą być mrożone)

pianka:
4 białka
0,5 szkl cukru
łyżeczka mąki ziemniaczanej
łyżeczka octu

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.

Jajka ubić z cukrem,  wciąż ucierając wsypać mąkę, dodać olej i ekstrakt.

Gdy składniki się połączą przełożyć ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki.
Na wierzchu ułożyć kawałki rabarbaru i wsypać maliny.

Wstawić blaszkę do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni, piec ok 35 minut.

Białka ubić z cukrem, pod koniec dodając mąkę i ocet.

Ciasto wyjąć delikatnie z piekarnika, obniżyć temperaturę do 160 stopni.

Na wierzchu ciasta rozsmarować piankę, wstawić ponownie do piekarnika, piec jeszcze 20 minut.

3 komentarze:

  1. Nádherná fotografia a lákavo vyzerajúci koláč. Dobrú chuť! Peknú nedeľu prajem a ďakujem za komentár aj návštevu. ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Rabarbar lubię szczególnie latem

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne! Uwielbiam ciasta z pianką :)

    www.skladrekodziela.blox.pl

    OdpowiedzUsuń