wtorek, 4 lipca 2017

curry drobiowe z kalafiorem

Przepis znalazłam dawno temu w jakimś czasopiśmie, w kolejce do stomatologa :D
Tak mi się spodobał, że pstryknęłam mu fotkę telefonem, potem zapomniałam.
Niedawno przeglądając komórkę znalazłam go i postanowiłam wypróbować.

Po swojemu zmodyfikowałam.
Wyszło bardzo, ale to bardzo dobre!

Danie smaczne, aromatyczne i sycące.
Idealne na obiad.


składniki;
podwójny filet z kurczaka
puszka ciecierzycy
mały kalafior
2 ząbki czosnku
4 łyżki oliwy z oliwek
3/4 szkl jogurtu greckiego
3 pomidory
łyżka curry
przyprawy do smaku:
sól
pieprz kajeński
mielone goździki, imbir
gałka muszkatołowa
cynamon



Przyprawy (bez curry) oraz przeciśnięty przez praskę czosnek rozetrzeć z 2 łyżkami oliwy, natrzeć mięso, odstawić na 15 minut, następnie pokroić w kostkę. Ponownie wymieszać i odstawić jeszcze na 15 minut.

Kalafior oczyścić, podzielić na różyczki.

Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w kostkę.

Ciecierzycę osączyć.

Na patelni rozgrzać resztę oliwy, wrzucić mięso, smażyć mieszając ok 5 minut, następnie dodać kalafior, wlać 1 szkl wody, dusić aż kalafior będzie półtwardy.
Wówczas dodać pomidory, ciecierzycę i curry.
Doprowadzić do wrzenia.

Zdjąć z ognia, delikatnie wmieszać jogurt grecki.

Podawać z ugotowanym na sypko ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz