piątek, 22 września 2017

udka po kujawsku

Nieczęsto jadamy mięso kurczaka.
Zwykle są to tradycyjnie zamarynowane w ziołach i przyprawach, i upieczone w piekarniku udka, takie smakują każdemu.

Niedawno wpadł mi w ręce przepis na udka pieczone z majonezowo- keczupowym sosem i bułką tartą, postanowiłam spróbować.
Później dowiedziałam się, że ten przepis to "udka po kujawsku".

To ciekawa alternatywa dla tradycyjnie pieczonego kurczaka.
Mięso przygotowane w ten sposób jest aromatyczne i smaczne.
Jeśli mam być szczera, to byłam jednak rozczarowana faktem, że skórka nie była chrupiąca, mimo iż tak wyglądała, tylko miękka i choć prawdopodobnie była dobra, w sumie zjadł ją nasz psiak :D


składniki:
6 udek kurczaka
marynata:
2 ząbki czosnku
łyżeczka ziół prowansalskich (u mnie posiekane świeże zioła ogrodowe)
łyżeczka słodkiej, mielonej papryki
łyżka oliwy
sól pieprz do smaku

ponadto:
3 łyżki majonezu
3 łyżki keczupy
bułka tarta

Czosnek przecisnąć przez praskę, wymieszać z oliwą i przyprawami.  Marynatą natrzeć udka, odstawić na ok godzinę do lodówki (najlepiej marynować mięso całą noc, wówczas fajnie przejdzie aromatem przypraw i ziół).

Majonez wymieszać z keczupem.

Zamarynowane udka przełożyć do blaszki, wierzch posmarować sosem majonezowo-keczupowym, posypać bułką tartą.

Przykryć. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do ok 200 stopni, piec ok 40 minut, po tym czasie zdjąć przykrycie i dopiekać jeszcze ok 15 minut.


6 komentarzy:

  1. wg Twojego przepisu. napiszę potem jak mi się udał. Kurczak wygląda smakowicie, muszę się opamiętać i zamiast tu pisać iść coś kupić na obiad, i...i będzie to kurczak wg Twojego przepisu. Napiszę potem jak mi się udał;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie ;) może sama takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna alternatywa dla tradycyjnie pieczonego kurczaka

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłaś rozczarowana ponieważ tak je piekłaś, za długo pod przykryciem a za krótko bez przykrycia. Z takimi czasami nie było szansy aby skórka odpowiednio się wypiekła i nabrała chrupkości

    OdpowiedzUsuń