piątek, 17 maja 2019

torcik - tiramisu po polsku


Przepis na ten torcik dostałam odręcznie napisany dawno temu, tak dawno, że nie pamiętam od kogo.
I nie pamiętam też, dlaczego nie zrobiłam go wówczas, od razu.
I bardzo tego żałuję, teraz, kiedy już znam jego smak!
Ciasto jest pyszne, delikatne, z lekkim, aksamitnym kremem, pachnące kawą. 
Z klasycznym tiramisu ma jednak niewiele wspólnego, choć pod taką nazwą miałam je zapisane; dlatego zmieniałam nieco nazwę i bardzo polecam, ja z pewnością zrobię je jeszcze nie raz!
Jeśli będziemy potrzebować szybszej wersji, bez pieczenia, wystarczy również na dno ułożyć warstwę biszkoptów.


składniki:
biszkopt:
3 jaja
3/4 szkl cukru
1/2 szkl mąki pszennej
1/4 szkl mąki ziemniaczanej
3/4 lyżeczki proszku do pieczenia
krem:
3 jaja
3/4 szkl cukru
200 g masła
300 g serka homogenizowanego naturalnego
200 g mleka w proszku
ponadto:
1/2 filiżanki mocnej, słodkiej kawy
paczka krągłych biszkoptów
2 łyżki kakao

Ciasto: Jaja ubić z cukrem. Delikatnie wmieszać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia.
Wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (moja tortownica 26cm).
Piec ok 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Wyjąć, wystudzić.

Krem: Jaja ubić z cukrem na parze do chwili, aż masa zgęstnieje, wystudzić.
Masło utrzeć na puch, dodawać po łyżce naprzemiennie masę jajeczną, serek i mleko w proszku.

Biszkopt za pomocą sitka oprószyć kakao, wyłożyć 1/2 kremu, biszkopciki maczać w kawie, układać na warstwie kremu. Oprószyć kakao. 
Następnie wyłożyć resztę kremu i drugą warstwę biszkoptów.
Ciasto włożyć do lodówki, chłodzić minimum 3 godziny.
Przed podaniem wierzch oprószyć kakao. 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiamy torciki z dodatkiem kawy :) musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda i myślę że tak smakuje,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny torcik. Z chęcią bym spróbowała jakąś większą porcję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oh very great recipe darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie jestem na dwutygodniowym detoksie i jak tu patrzec na takie pyszności?:):):) Ale sobie zapiszę Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń