poniedziałek, 21 sierpnia 2017

ogórki kanapkowe

Omal się nie spóźniłam ze zrobieniem ogórkowych przetworów...
Już końcówka sezonu, na szczęście udało mi się jeszcze kupić nieco ogóreczków.

Te mniejsze wstawiłam do kiszenia, z większych zrobiłam między innymi takie ogóreczki kanapkowe.
Jadłam takie u koleżanki, smakowały mi więc poprosiłam o przepis.
Są aromatyczne i smaczne, dzięki kurkumie i curry mają ładny, żółciutki kolor.
Ogórki kroi się wzdłuż w paski, takie fajne, długie plasterki można wprost ze słoika nakładać na kanapki.
Mogą być dodatkiem do obiadu.
Można je też pokroić w kostkę i dodać do sałatki.

Na zimę będą jak znalazł!



składniki:
2 kg ogórków

zalewa:
3 szkl wody
2 szkl octu
2,5 szkl cukru
2 łyżki soli
łyżka kurkumy
łyżka curry

ponadto:
czosnek
ostre papryczki
gorczyca
ziele angielskie
goździki

Z podanych składników ugotować zalewę.

Przygotować słoiki, na dno każdego wrzucić połowę ząbka czosnku, odrobinę papryczki wraz z pestkami, łyżeczkę gorczycy, ziele angielskie i goździk.

Ogórki dokładnie umyć, pokroić wzdłuż na (mniej więcej) jednakowej grubości plastry. Ciasno poukładać w słoikach. Zalać ciepłą zalewą, zakręcać.

Pasteryzować ok 15 minut.
Róbmy przetwory! Edycja 3. Róbmy przetwory - edycja 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz