wtorek, 13 listopada 2018

sałatka z dyni do słoików na zimę

Sezon przetworów właściwie już za nami.
W tym roku nie zrobiłam ich zbyt wiele,  tylko tylko te, bez których nie możemy się obyć, tu muszę wymienić: dżem z truskawek z ziołami , powidła śliwkowe, sałatkę z buraczków , czy keczup z dyni.

Dynie wciąż jeszcze dostępne, przygotowałam właśnie kolejną porcję dyniowych przetworów.

Szukając inspiracji na przetwory z dyni w sieci, trafiłam tutaj, spodobał mi się przepis na sałatkę.
Zmodyfikowałam go nieco i mam już w spiżarni kilka słoików, które wypełnia smakowita sałatka z dyni, z dodatkiem cebuli i papryki.

składniki:
1 kg miąższu dyni
3 czerwone papryki
3 duże cebule
1 łyżka soli
olej

zalewa:
1 szkl octu
4 łyżki cukru
łyżka soli
5 szkl wody
4 liście laurowe
kilka kuleczek angielskiego ziele
łyżka ziaren gorczycy

Dynię pokroić w o 1 cm kostkę, paprykę w paski, cebulę w piórka.
Do warzyw dodać łyżkę soli, wymieszać, odstawić na czas przygotowania zalewy.

Wszystkie składniki zalewy, bez octu zagotować, do wrzącej dolać ocet, wymieszać, zdjąć z ognia.
Od razu wlać do przygotowanych warzyw, przykryć ściereczką, odstawić na ok 3 godziny.

Po tym czasie warzywa wraz z zalewą przekładać do czystych słoików, do każdego wlać łyżkę oleju.
Słoiki zakręcać, pasteryzować ok 10 minut.

7 komentarzy:

  1. Widzę, że oddajesz się szałowi przetworów tak jak i ja :) Dyni jeszcze na zimę nie wekowałam, muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zrobię taką sałatkę, też w tym roku zaszalalam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dynia w ogrodzie czeka, ciekawy przepis. Smacznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis. Szukałam inspiracji na przetwory z dyni. Ten na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa sałatka, wypròbuję w tym roku,mam nadzieję że będzie smaczna

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłem rok temu, cieszyła się niesłabnącym powodzeniem. A jaka to wygoda mieć zawsze gotową surówkę do obiadu albo wsad na zupę. Teraz dodam jeszcze małe ostre papryki po jednej na słoik. Przechowują się świetnie

    OdpowiedzUsuń