sobota, 11 listopada 2017

błyskawiczne ciasto na kefirze

Dziś chciałam podzielić się odkrytym przeze mnie niedawno przepisem na ciasto, które już zrobiło u mas furorę:)
Jest szybkie i łatwe do przygotowania; schemat podobny jak przy robieniu muffinów: składniki mokre mieszamy osobno, suche osobno, później wszystko razem "szybko i byle jak".
Przygotowanie ciasta nie wymaga użycia miksera ani żadnych innych skomplikowanych czynności, wszystko zajmuje ledwo kilka chwil. W przypadku tego typu ciast im dłuższe i dokładniejsze mieszanie, tym gorzej: ciasto robi się gumowate i kiepsko rośnie.
Pamiętać należy jedynie o tym, by wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej.

Do ciasta można dodać praktycznie wszystkie, ulubione owoce świeże albo mrożone.

Pięknie wyrasta, jest wilgotne ale puszyste, mięciutkie i smaczne :) Niektórzy porównują je do ciasta drożdżowego.




składniki:

suche:
2 i 1/2 szkl mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

mokre:
300 ml kefiru
3/4 szkl cukru
łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/2 szkl oleju
3 jajka

ponadto:
jagody lub inne owoce (mogą być mrożone)
tłuszcz i kasza manna do blaszki
cukier puder

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
Wszystkie składniki "mokre" wymieszać na jednolitą masę.

Mokre wlać do suchych, wymieszać szybko i delikatnie.

Masę przełożyć do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną blaszki.
Na wierzch wysypać owoce.

Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni, piec ok 45 minut, do tzw suchego patyczka.

Po wystudzeniu wierzch ciasta posypać cukrem pudrem.

23 komentarze:

  1. Chętnie sprubuje tego ciasta.Przepis zapisuję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za przepis! Faktycznie ładnie urosło pomimo ze dodałam naprawdę sporo owoców. Zrobiłam z rabarbarem i czarna porzeczka (została mi garść mrożonej)- taka wiosenna fantazja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,czy wsypujecie na ciast owoce mocno mrozone czy wczesniej je troszke odmrazacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto z zamrażalnika włożyłam i wyszedł.dałam winogrona mrożone fioletowe i troszkę rodzynek

      Usuń
  4. Super placek szybko się robi i pyszny

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre,dodałam mrożona borowke.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja dałam na wierzch jagody ze słoika wekowane same, wyszło bosko.

      Usuń
  7. Super przepis!!! Dziś zrobiłam z mrożonymi malinami. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Robilam 2 razy. Pierwszy raz z wiśniami z nalewki, drugi raz ze sliwką węgierką. Za kazdym razem wyszlo pyszne😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz wyszło mi ciasto z proszkiem do pieczenia. Zrobiłam z rabarbarem i zamiast oleju dałam masło. Bardzo dziękuję za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zrobiłam z tartymi jabłkami. Ciekawe co mi wyjdzie. Dzięki za przepis. Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super!!!!! Pieczone wielokrotnie i za każdym razem mega!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba sliwek za dużo bo piekłam 30 min dłużej, śliwki wpadly w ciasto i w tych miejscach mokre 🤔🤔

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogę użyć brzoskwin z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis :-) Bardzo szybki i prosty, idealny dla zabieganych. Robiłam ciasto już kilka razy i za każdym razem wychodzi pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesujące,zaraz zrobię,pytanie są konieczne owoce?

    OdpowiedzUsuń
  16. Super przepis 👍🏻👍🏻 ciasto wyszło idealne. U nas z borówką amerykańską i jabłkami. Niebo w gębie. Okazuje się że nawet mali przeciwnicy kefiru przekonali się, że jest na niego sposób, aby smakował hihi i ciasto znikało w zastraszającym tempie. Placek szybki, prosty i smakowity. 10/10

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzieki za przepis .Właśnie upiekłam i wyszedł Super.Czekam aż wystygnie. Ciekawe jak smakuję?

    OdpowiedzUsuń
  18. Nic tylko jeść, jeść, i jeść. Ciasto z jagodami zawsze pycha.

    OdpowiedzUsuń