wtorek, 20 listopada 2018

ziemniaczane krokieciki z parówką

Na podobne ziemniaczane krokiety z parówką natrafiłam w jednej ze starych gazetek kulinarnych, których nie wyrzucam z sentymentu tylko, choć zaglądam do nich niezwykle rzadko i tak naprawdę służą głównie do łapania kurzu...

Kiedy zostało mi trochę ziemniaków z obiadu przypomniałam sobie o nich, ale nie sposób było odnaleźć tamten przepis nie przerzucając tony "makulatury". Dlatego zrobiłam po swojemu, z tamtego przepisu pamiętając jedynie mgliście ogólny kulinarny zamysł.

Parówki zamknięte i usmażone w ziemniaczanym cieście zyskują bardzo dużo; są smaczne ale i pożywne.
Ziemniaczane krokieciki z parówką w środku podane na kolację zasmakują każdemu.

W chłodne dni jak dziś koniecznie potrzeba nam nieco cięższego, sycącego i rozgrzewającego jedzenia. Dla równowagi polecam do podania w duecie z ulubioną surówką.


składniki:
ciasto:
ok 500 g ugotowanych ziemniaków
jajko
mąka ziemniaczana
sól
ponadto:
parówki
bułka tarta
tłuszcz do smażenia


Ziemniaki przepuścić przez praskę, uklepać równą warstwą na dnie naczynia, podzielić na 4 równe części, jedną z nich odłożyć, w to puste miejsce wsypać mąkę ziemniaczaną, dodać jajko, sól i odłożone wcześniej ziemniaki. Wyrobić gładkie, elastyczne ciasto.

Parówki przekroić na pół.
Porcje ciasta rozpłaszczać na dłoni, układać połowę parówki, zawijać formując krokiecik.

Obtaczać w bułce tartej.
Smażyć na patelni, z każdej strony na złoto.

1 komentarz:

  1. Jaki fajny pomysł! Krokiecików ziemniaczanych parówką jeszcze nie nadziewałam, zwykle robię parówy w cieście drożdżowym. Muszę i tak wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń