piątek, 3 listopada 2017

buraczki z czosnkiem do słoików

Sezon na przetwory właściwie już za nami.
Pokusiłam się jeszcze o zrobienie buraczków.
Nasze ulubione to te buraki z papryką, tamte robię rokrocznie, zawsze znikają do ostatniego słoiczka.
Tym razem zaciekawił mnie znaleziony w jakimś starym czasopiśmie przepis na buraki z czosnkiem.
Lubię czosnek i smak tej sałatki bardzo mi odpowiada, ale mojej córci niestety nie podchodzi.



składniki:
3 kg buraków ćwikłowych
5 cebul
10 ząbków czosnku
1,5 łyżki soli
3 łyżki oleju

zalewa:
2,5 szkl wody
0,5 szkl octu
1 szkl cukru
po kilka ziarenek ziela angielskiego, pieprzu i goździków
łyżeczka gorczycy

Buraki umyć, ugotować, następnie obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Cebulę pokroić w kostkę, usmażyć na oleju, od razu dodać do buraczków, razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i solą.
Wymieszać, odstawić.

Składniki zalewy wymieszać, zagotować, odstawić na kilka minut.
Wciąż ciepłą zalewę wlać do buraczków, przykryć, odstawić na 24 godziny.

Buraki zagotować, nakładać do czystych słoików, zakręcać, pasteryzować o 5 minut.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam buraczki i robiłam w tym roku z papryką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis,jeszcze takich buraczków nie jadłam.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń