czwartek, 18 października 2018

twarogowe racuchy z jabłkami

Pozostając w temacie jesiennych słodkości dziś proponuję przepyszne serowe racuchy z jabłkami.

Takie twarogowe placuszki smakują naprawdę wybornie.

Podane z gęstym jogurtem greckim, lekko oprószone cynamonem - prawdziwa uczta dla nosa, oczu i podniebienia:)


składniki:
250 g twarogu
3 jaja
łyżka cukru
3 łyżki mąki
szczypta soli
łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 jabłka

ponadto:
tłuszcz do smażenia
jogurt grecki
cukier puder i cynamon do posypania

Ser utrzeć z cukrem i żółtkami, dodać ekstrakt i przesianą mąkę.
Białka ubić na sztywną pianę z solą, delikatnie wymieszać z masą serową.

Jabłka obrać, pokroić w cienkie plastry, wymieszać z ciastem.

Na patelni rozgrzać tłuszcz.
Porcje ciasta nakładać łyżką, smażyć z obu stron na złoto.
Układać na papierowym ręczniku, aby wchłonął nadmiar tłuszczu.

Racuchy podawać z kleksem jogurtu, posypane cukrem pudrem i cynamonem.


6 komentarzy:

  1. Zjadłabym takie racuchy z wielką ochotą, ale znowu jestem na diecie więc na razie mogę tylko popatrzeć na te twoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesienią diety niewskazane, trzeba się wzmocnić przed zimą :)

      Usuń
  2. Apetytu narobiłaś mi strasznego, a tu noc ciemna. Twaróg mam, jajka i jabłka są, chęci też, rano działam:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że racuchy się udały i smakowały :)

      Usuń
  3. Robię racuchy z jabłkami, ale nigdy z twarogiem. Muszę spróbować :)

    www.skladrekodziela.blox.pl

    OdpowiedzUsuń