środa, 5 grudnia 2018

ciasteczka maślane

W wielu domkach teraz właśnie czuć wspaniały zapach świeżo wypiekanych domowych ciasteczek.
A to za sprawą nocnej wizyty wyjątkowego, wyczekiwanego przez cały rok gościa...
Właśnie dzisiejszej nocy wszystkie grzeczne dzieci odwiedzi św. Mikołaj!
Jak nakazuje tradycja, dla strudzonego ciężką pracą gościa zostawić należy ciasteczka i szklankę mleka.

U nas najprostsze, zarazem bardzo, bardzo pyszne ciasteczka maślane.

Z kilku tylko składników można wyczarować naprawdę wyjątkowe, chrupiące, pachnące masłem ciasteczka. Trzeba pamiętać jedynie, że ciasto kruche lubi zimno: masło i żółtko powinno być prosto z lodówki, nie należy zbyt długo wyrabiać ciasta, aby uniknąć ogrzania ciepłem dłoni, a przed wypiekaniem musi być koniecznie schłodzone.

Tak naprawdę ciasteczka zrobiła moja córeczka, z niewielką tylko moją pomocą...
Cieszę się, bo i ja mogę skosztować tych słodkich maleństw!


składniki:
190 g zimnego masła
250 g mąki pszennej
90 g cukru pudru
1 żółtko

Masło zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wymieszać z mąką.
Dodać cukier i żółtko, szybko wyrobić ciasto. 
Schłodzić minimum godzinę w lodówce.

Ciasto rozwałkować na oprószonym mąką blacie.
Foremkami wykrawać ciasteczka, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec ok 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz